“XƏYANƏT” SERİALI MİLLİ ƏXLAQİ DƏYƏRLƏRİMİZƏ XƏYANƏTDİR… - Vaqif TANRIVERDİYEV yazır
və ya müasir teleseriallar ailə-məişət ənənələrimuzə tuşlanmış havayı güllədir
Milli mənəmliyimizin ən qədim və müasir etiketlərindən biri də ailə dəyərlərimiz, əxlaqi-etik normalarımızdır. Bu, təkcə əsrlərlə formalaşan həyat tərzimizin, əxlaqımızın ən vacib və həyati örnəyi deyil, həm də bədii əsərlərimizin, kinomuzun daim müraciət etdiyi müqəddəs mövzudur. Həyat bütün çalarları ilə gözəldir, onun epizodik mahiyyət daşıyan, çox tez unudulan müəyyən neqativ halları var, amma bədii sənət nümunələr, sanballı ekran əsərləri əsasən yüksək milli-əxlaqi keyfiyyətlərin ümumiləşdirilmiş bədii ifadəsi olmalı, uğurlu ekran həlli ilə diqqəti cəlb etməli, həm də əbədiyyət hüququ qazanmaqla nəsildən-nəslə ötürülməlidir.
Son dövr televiziya kanallarımizda ailə-məişət mövzusunda ekranlaşdılımış bir sıra yüngül, milli-mənəvi dəyərlərimizlə bir araya sığmayan seriallara güclü meyl yaranıb. İnsanlarımızı maqnit kimi özünə çəkən, hadisələrin cazibəsində saxlayan (əgər belə demək mümkündürsə) bu filmlərə düşkünlük kütləvi hal alıb. Atanın əxlaqı qüsurlu, oğul əyyaş, bacı “ər dəlisi”, yeznə arvad yaxasından “asılmış zınqrov”, qardaşların ortaq məhəbbəti və daha nələr, nələr... teleekranları zəbt edib. Tanıdığım adamlarla söhbətlər göstərir ki, bu serialları günlərlə, həftələrlə səbirsizliklə gözləyənlər var.
Müstəqillik dövrü beynəlxalq aləmə genış qapılar açdı, xüsusilə Türkiyə ilə içtimai-siyasi, mədəni və əxlaqi sahədə, adət-ənənələrimizdə sürətli yaxınlaşma, sıx əməkdaşlıq başladı, sənətin müxtəlif sahələrində qarşılıqlı bəhrələnmə geniş vüsət aldı. Bir sıra oxunaqlı tarixi əsərlər, maraqlı filmlər yarandı.
Bu yaxınlaşma çoxəsrlik ənənələrə söykənir. Türklərdə görüb-götürməli keyfiyyətlər çoxdur. Türklər kimi öz vətənini sevən və onun yolunda canından belə keçməyə hazır olan ikinci bir millət tapmaq çətindir. Böyük Atatürkün dünyaya peyğəmbərcəsinə səsləndiyi “Yurdda sülh, cahanda sülh” çağrısı, Prezident Ərdoğanın dünyanı başına götürən haqq səsi, ən mötəbər beynəlxalq kürsülərdən ədalətə çağırış nidaları Türk sülhsevərliyinin bariz nümunəsidir.
Yəqin yadınızda olar. Hələ Tansu Çillərin Baş nazirliyi dövründə yunanlar türklərə məxsus, insan yaşamayan kiçicik bir adaya bayraqlarını sancmışdılar. Bu, Türkiyə üçün sanki günəşli gündə çaxan ildırım təsiri yaratdı, iqtidar, müxalit, məmur-sənətkar, ….oğru-doğru bir səs kimi car çəkdi: “Bayraq enər, yunan gedər”. Və bayraq endi, yunan da getdi. Türklərin vətənsevərliyi haqqında belə fakt çoxdur. Türk var-dövlətindən, canından keçər, amma torpağından keçməz … Bu keyfiyyətlər də Türk kinosunun başlıca mövzusu olub və bir sıra beynəlxalq kino festivallarında bu mövzuda çəkilmiş filmlər yüksək mükafatlara layiq görülüb.
Amma təəssüf doğuran cəhət odur ki, son dövr bizium bir sıra ekran əsərlərimizdə, xüsusilə də teleseriallarımızda türklərin vətənsevərliyi, torpaq sevgisi kimi yüksək insani keyfiyyətlər kənarda qalıb, çox təəssüf ki, kinematoqrafiyamız “aşırı” qadın sevgisini, idmana fanatik “vurğuluğu”, musiqi düşkünlüyünü və alqı-satqı “xəstəliyini” daha hərisliklə əxz edir, milli mənəmlikdən uzaq, əxlaqi-etik normalarımızla bir araya sığmayan “qərbsayağı” filmlər ekranlarımızı doldurur.
Son dövr ailə-məişət mövzusunda çəkilmiş filmlərimizin böyük əksəriyyətində sağlam bir ailə modelini görməzsiniz, bizim teleseriallardakı ər-arvad, ata-oğul, bacı-qardaş, yeznə-qayın münasibətlərindəki açıq-saçıq, heç bir əxlaqi normaya sığmayan neqativ halların ekran həllinə dünya və Avropa kinematoqraflarının ən son modern filmlərində belə rast gəlməzsiniz. Təəssüf ki, belə teleseriallar telekanallarımızı zəbt edir və böyük əksəriyyət də ekranlara kilidlənir.
Söhbət təkcə “Xəyanət”dən getmir, son dövr teleseriallarımızda müqəddəs ailə modelinə, nümunəvi ər-arvad, irətamiz ata-oğul, təəssübkeş qardaş və cəfakeş bacı, təmiz sevgi, canıyanan qohum, yaxşı qonşu münasibətlərinə rast gəlməzsən.
Ərin əyyaşlığı, arvadın ərinə laqeydliyindən doğan sönük ər-arvad münasibəti, qızların yelbeyinliyi, qardaşların ortaq sevgi macərası, bic doğulan uşaqların analarının “ərköyünlüyü” ikrah hissi doğurur, yaşlı kişidən xəlvəti uşaq peydahlayan məşuqənin və belə bir qız böyütmüş ananın hegemonluğu acı təəssüf doğurur.
Özü də bu neqativ hallar adi həyat norması kimi təqdim olunur. Belə yüngül əxlaqlı teleseriallara böyük həvəslə yer ayrılması ucuz reytinq “yarışmasının” acı nəticəsidir. Teleseriallarımızda xalqımızın qədim köklərə malik adət-ənənəsi, yüksək əxlaqi dəyərləri, müqəddəs qadın-kişi münasibətləri, qarşılıqlı sevgi hissi, örnək ata-oğul ləyaqəti reytinqə qurban verilir. Sağlam ailə modelimizə güllə kimi tuşlanan bu seriallara “dur” deyən olacaqmı? Bəlkə rəsmi qurumlar, yaradıcılıq təşkilatları öz qəti sözünü deməlidir?
Belə yüngül seriallara ötəri həvəslə məsələ bitmir, o meşşan düşüncə, yüngül həyat tərzi insanları maqnit kimi özünə çəkir, suçəkənə düşmüş su damlası kimi beyinlərə hopur, tamaşaçılar, xüsusilə də gənclər belə yüngül, şirnikləndirici, milli etik-əxlaqi normalardan uzaq əsərlərin (əgər “əsər” demək mümkündürsə) aldadıcı “cazibəsinə” qapılır, bayağı hissin toruna düşürlər. Yüngül tamaşaçı axını teleserial müəlliflərini və telekanalları şirnikləndirir və belə seriallar yağışdan sonra çıxan köbələk kimi artıb çoxalır.
Belə çoxseriyalı yüngül teleseriallar çox tez unudulur, amma sadəlövh tamaşaçıda, xüsusilə böyüməkdə olan gənc nəslin şüurunda, yaddaşında pozulmaz iz buraxır, həyat tərzində ağ ləkəyə çevrilir.
Bu barədə düşünməyə dəyər.
Vaqif TANRIVERDİYEV
Gəncə