...üzdü...çox üzdü məni eşitdiyim acı xəbər...Nə qədər cəhd etdim telefonuna zəng çatmad ki , xəbərin yalan olduğunu özündən eşidim.... Amma dillənmədi...cavab vermədi Kəramətin telefonu...Mən hər gün görüşürdüm onunla - HƏR GÜN!!! Gah telefonda,.. gah fb-də... gah "Azərbaycan" nəşriyyatında!..Nəşriyyata gələndə də mütləq gəlirdi 6-cı mərtəbəyə...ayaqüstü olsa da görüşürdük... Və mən hər dəfə eyni sözü deyirdim :
- İtmə! Görük!!!...
Çünki onu tanıdığım gündən içimə dammışdı ki, o bir gün itəcək - HADİ kimi!!!
Təəssüf, Kəramət , çox təəssüf..Mən SƏNİ İTİRDİM!!! Gözləyə gözləyə, izləyə izləyə İTİRDİM ... CİSMƏN!!!!
Səninlə bağlı yazılar yazmışam...Səndən müsahibəllər götürmüşəm... Bu yazımı çox bəyənmişdin! Beş il bundan öncə yazmışdım. Sosial şəbəkədə Sənin paylaşdığın bir şerini oxuyanda xatırladım.Arxivimə əl uzatdım...Və onu oxuculara təqdim etmək istəyimdən vaz keçə bilmədim!
Öncədən deyimki, barəsində yazmaq istədiyim kitab və onun müəllifi mənimlə eyni dövrün və eyni mühitin adamıdır. Yəni ədəbiyyat deyilən məkana, sözün ormanına çox kiçik,barmaq hesabı ay, gün fərqilə gəlmişik. Və gəldiyimiz o gündən üzü bəri bir istəyimiz,bir niyyətimiz olub: bacardığımızı, içimizdə olanı sözə verək, sözə söykənək,sözün qayğısını çəkib keşiyində duraq. Buna nə qədər nail olub-olmadığımızı təbiiki, daha çox söz xridarları və bir də bizdən sonrakı zaman deyəcəkdir. Ona görəbizdən sonrakı zamanı xüsusi vurğulayıram ki, bu gün Azərbaycan söz məkanının bir qüsurlu tərəfi var; istər ədəbiyyatşünas tənqidçilər, istər oxucular müəlliflərin,onların yazdıqları əsərlərin "xətrinə” dəymirlər. Ədəbi tənqidən çox ədəbi tərifə üstünlük verirlər. Bu da adamların bir-birinə olan xoş münasibətinin, üzbəüz gələndə utanmamaq məramının göstəricisidir. Ona görə də ən real qiyməti həmin o gələcək zaman verəcək. Və onda kimsənin inciməsi, küsməsi artıq heç bir rol oynamayacaq...
Bəli, Kəramətlə birgə başladığımız ədəbiyyat yolunun sağına, soluna, önünə, arxasına çox diqqət yetirmişəm, bu da səbəbsiz olmayıb. Təbii ki, səbəb də Kəramətin sözü, qələmi olubdu. Görmüşəm ki, Kəramət hansı ovqatda, hansı maddi durumda olmasından asılı olmayaraq, sözə qarşı diqqətini, həssaslığını, sevgisini bir iynə ucu boyda da olsa azaltmayıb. Əksinə, yazdığı, oxuduğu, qarşılaşdığı hər təzə sözə,hər təzə fikrə qarşı ürəyi atlanıb. O sözün müəllifinin kim olmasından asılı olmayaraq, Kəramət hər doğulan yeni söz üçün sevinibdi. Ona görə də onun ruhuda, düşüncələri də, elə sevgisi də tər qalıbdı.Həmin o tər sevgidən doğulan və indi mənim yazı masamın üzərində olan"Xatirə muzeyi (Adam)” kitabını hardasa 10-15 gündür ki, gözdən keçirirəm. Özüdə tam səmimi etiraf edim ki, bu kitabı hələ oxuyub başa çıxmamışam. Elə imkan düşdükcə kitabı açıram və həmin səhifədəki şeiri oxuyub yenidən qatlayıram. Və görürəm ki, Kəramət mənim düşündüklərimi, mənim duyduqlarımı, mənim yaşantılarımı özünün şeirinə çevirib. Və yazıb ki:
Canım, "dərdədöz” demirəm,
Dözümdən yuxarı durmusan.
Nə azardı sözlə çıxmır,
Sözümdən yuxarı durmusan.
Daşı da görən-duyanvar,
Hər ağızda bir dua var.
Hər izin əkiztayı var,
İzindən yuxarı durmusan.
Qarğıyacaq Tanrım səni,
Söküm, yenə qurum səni.
Axı, kimə verim səni,
Özündən yuxarı durmusan.
Şeirin altında yazılma tarixi göstərilib – 1980-ci il. Elə həmin o tarixin özü də mənim üçünbir işarədir – dənizdən görünən işarə kimi. Deməli, dostum Kəramətin saxlan cıqiymətli yatırımlarla zəngindir. Bax, bu şeir kimi. O şeirin qatlarında hər kəsinözündən, sözündən, varlığından yüksəkdə dayanmasının təkcə tərənnümü yox, həm də təqdimatı ifadə olunubdu. Ona görə də Kəramət öz qəhrəmanını bir kimsəyə verə bilmir. Axı həmin qəhrəman özü-özündən yuxarıdadı.
Kitabın daha bir səhifəsini açıram. Sərbəst vəzndə yazılmış bu şeir hardasa söylənən bir xatirəni göz önündə canlandırır. Çünki bu şeirin qəhrəmanı keçmişdə qalan bir adamdı.Keçmişdə qalanların hamısı olmasa da, müəyyən bir hissəsi bizim üçün xatirəyə çevrilib. Bax, elə bu adam kimi:
- Alo, alo
Cavab versənə
- Mənəm e, mənəm,
40 ilin otayından
Keçmişdən gələnadam.
- Sən Kə-ra-mət-sən,KƏRAMƏT
Səsinin nəfəsindəntanıram səni.
Susmağından belə...
Ömrümün elçidaşında oturub
səni gözləyirəm.
Harda qalmışdın,ay zalım
- Gəldim,canım-gözüm, gəldim!
İlk baxışdan bu şeirdə fərqli nə olduğunu bəlkə də başqaları görməyə bilər. Amma mən bu şeiri iki dəfə oxudum. Və gözümün önünə gətirdim ki, Kəramət söz cığırı ilə gəldiyi 40 ili çox ustalıqla, özünün etibarlı, sədaqətli oxucusuna mesaj edib. Seyrək görünməsini qeybə çəkilmək yox, xatırlanmaq üçün seçib. Və bu seçimdə də haqlıolubdu. Axı o, ilk sözüylə, nəfəsiylə 40 il əvvəlki Kəramət olduğunu dərhal oxucusunun yadına salıb, onu gözləyənləri sevindirib. Ona görə də həmin osevinci "gəldim, canım-gözüm, gəldim!” deməklə şərəfləndirib, bölüşüb,özününküləşdirib.
Oxuculara bu ilin payızında, yəni hardasa bir ay olar ki, təqdim edilən "Xatirə muzeyi(Adam)” kitabı qəribə bir şeirlə açılır üzümüzə. Bu şeirin adı çox sadə və bəlli bir gerçəklikdir. Hər kəs bilir ki,qurumuş ağacları sulamazlar. Bu gerçəyi poetik müstəviyə gətirmək, şairin baxış bucağı altına salmaq istedad və qabiliyyət tələb edir. Allah da bu istedad və qabiliyyəti Kəramətə verib. Ona görə də həmin qurumuş ağacın canındakı yanğını,onun rişələrindəki qanı görmək doğrudan da çox maraqlı bir tapıntıdır. Şair qardaşımın qəhrəmanının diliylə söylədiyibu məqamı sizin də diqqətinizə çatdırıram.
Açıldı sabah,
əlində balta
yeridi quruyan ağaca sarı.
Elə yeriyirdiki,
axşama çatardı on addım yolu.
Gözündən yaş,
baltadan qan damcılayırdı –
balta qanağlayırdı.
Hə, zənnimcə,burda şərhə yer qalmır. Sadəcə duymaq, həmin ağacın taleyini öz taleyinətransfer etmək və ağaclaşan ömrün aqibətini düşünmək yetər. Bax, onda köməyəmütləq Kəramətin "Quş dimdiyi” şeiri gələcəkdi. Özü də qəfil, gözlənilməyən birməqamda:
Əllərin əldeyil, quş dimdiyidi
Çör-çöpdaşımışam, yuva qurmuşam.
Atılan gülləni,daşı "basdırıb”
dönmüşəm yanınaarvad-uşağın.
Düşünürəm ki,şeirin bu kiçik parçası artıq oxucuda şairin təqdim etdiyi fikirlə yanaşı,durumun özünə də dərhal yeni baxışı tutabilir. Çünki şair əllərini quş dimdiyinə bənzətməklə təkcə poetik fikri ifadəetmiş olmur. O həm də quş dimdiyi olan əlləriylə civildəşən quşcığazlara dən daşıdığını, dən qazandığını,dən topladığını və bunun üçün də tarana getdiyini söyləməkdən belə çəkinmir.Bax, bu artıq mənə görə poetik tablodu.
Başqa birşeirində Kəramət vurğulayır ki, onun heç harda yeri yoxdu. Amma bu "yeriolmamaq” şair sözüdü. Ona hamı inanmaya bilər. Mən isə inanıram. Çünki Kəramətbir şair olaraq öz sevgisini o qədər pak, həm də müqəddəs bir formada, biçimdəgörür ki... həmin görünən sevginin təbii ki, cılız məkanda, dar müstəvidə, lapelə bu Yer üzündə yerinin olmaması orijinal bir gerçəklik kimi qəbul edilməlidir.Necə ki, mən bunu belə də qəbul edirəm. Kəramət yazır ki:
Sənin Mən yerinvar, mənim Sən yerin,
Özümün özümdəndönən yerim yox.
Qulaqlarkardısa, laldı hər tərəf,
Qadası, mənim dədinən yerim yox.
Yüz səni Bircəyə,Birə dəyişdim
Ömrü girov qoyub Sirrə dəyişdim.
Yerimi göylərdənYerə dəyişdim,
Daha Yerdən yerə enən yerim yox.
Ay Yerin uşağı hardan gəlirsən,
Bələkdən gəlirsən,gordan gəlirsən.
Əvvəl-axır birdi, Birdən gəlirsən,
Diri bir, ölü bir...
Ölən yerim yox.
Bəli, mən Kəramətinbir neçə şeiri barəsində yeni kitabını əlimdə əsas tutaraq oxucu fikirlərinisizinlə bölüşdüm. Amma elə bilirəm ki, bu hələ başlanğıcdı. Çünki Kəramə tkitabında müxtəlif illərin şeirlərini toplamaqla oxucunu zaman körpüsündən sağa-sola keçirir. Bu körpü illəri bir-birinə bağlasa da, amma hərdən adamı dayanmağa, elə körpünün üstündəcə oturub düşünməyə məcbur edir. Çünki kitabın adı "Xatirə muzeyi (Adam)” olduğundan ordan, yəni o muzeydən bir səs gəlir:
O ev daha ev deyildi,
Xatirə muzeyidi.
Muzey bələdçisi– Kişi
Yaşanan ömrün səsiydi.
Səsini unudub getmişdi Qadın.
Bir də ki, kölgəsini unutmuşdu zalımcasına.
Kölgəparam-parça
Qadın səsi ayağıyalın, payi-piyada,
- Mənim yerimdə
başqa qadınla yatma,
E-Şİ-DİR-SƏN-Mİ?
(Bu səsi eşitməmək olar, zalımın qızı).
İndi siz də eşidin Kəramətin "Xatirə muzeyi (Adam)”-dan dünyanın qapısını döyən səsini.Görün eşitməyə biləcəksinizmi?